9.2.18

ETTEN


(Αρχική δημοσίευση 02/2013)

Οι Film σχηματίστηκαν στην Αθήνα το 2001. Το φθινόπωρο του 2005 όταν έρχονταν να παίξουν για πρώτη φορά στα Ιωάννινα στα πλαίσια της περιοδείας τους μαζί με την προβολή του ντοκιμαντέρ “The Approaching Of The Hour” δεν τους είχα ξανακούσει ποτέ μου. Την συναυλία είχαν ανοίξει οι Abbie Gale, οι οποίοι παρουσίαζαν το ντεμπούτο τους album.  Η εμφάνιση των Film εκείνο το βράδυ ήταν εκρηκτική. Έχω αργήσει μερικά χρόνια για να γράψω τώρα review εκείνης της συναυλίας αλλά αυτό που θέλω να πω, είναι ότι θυμάμαι την Etten (aka Ελένη Τζαβάρα), την τραγουδίστρια τους, να έχει μαγέψει όσους βρίσκονται από κάτω, με την φωνή της, την έντονη σκηνική της παρουσία, τις κινήσεις της. Τέσσερα encore κυρίες και κύριοι.
Από τότε λοιπόν παραμένω ακροάτρια τους και συνέχιζα να παρακολουθώ την πορεία της Ελένης η οποία κάπου προς το 2007 αποχώρησε απ’ τους Film και δύο χρόνια μετά κυκλοφόρησε το πρώτο της solo album "I know your behind me but I’m not scared". Έχοντας επιστρέψει πλέον, έστω και εξ’ αποστάσεως, στην μπάντα, πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησε το δεύτερο της “Lappugla”.

Πως ξεκίνησε η όλη σου ενασχόληση με την μουσική; Να γράψουμε την μικρή στο ωδείο, και τέτοια; 

Η μητέρα μου είναι μουσικός. Παίζει βιολί αλλά στο σπίτι υπήρχαν και κάποια άλλα όργανα. 'Ανοιγα το πιάνο της και το χρησιμοποιούσα σαν παιχνίδι. Ευτυχώς είχε χιούμορ με αυτό και δε μου έλεγε πόσο της έσπαγα τα νεύρα!! Μετά έκανα φωνητική πολλά χρόνια. Στη σύνθεση κλπ είμαι αυτοδίδακτη.
Έχει αλλάξει ο τρόπος-μέθοδος που γράφεις μουσική όλα αυτά τα χρόνια; 
Μπήκε και στη δική μου ζωή η τεχνολογία κάποια στιγμή. Η χρήση υπολογιστή μου έδωσε άλλες δυνατότητες. Πολλές φορές όμως μια ιδέα μπορεί να τη βγάλω με απλό τρόπο πχ με πλήκτρα και φωνή μόνο. 
Ζεις αρκετό καιρό τώρα στη Στοκχόλμη. Ασχολείσαι με κάποιο νέο μουσικό ή εικαστικό project εκεί; 
Εδώ σπουδάζω στο πανεπιστήμιο και εχω αφοσιωθεί σ’ αυτό. Έχω γνωρίσει όμως και κάποιους μουσικούς με τους οποίους έχουμε αρχίσει να παίζουμε μαζί αλλά δε ξέρω αν θα προκύψει κάτι.
Σε επηρέασε μουσικά στο Lappuggla η Σουηδία; 
Ήταν βασική επιρροή. Εδώ είδα τη lappuggla πρώτη φορά άλλωστε! Όλος ο δίσκος έχει τραγούδια με θεματολογία από τη φύση, τα οποία εξιστορεί - τραγουδάει η lappuggla. Η φύση στη Σουηδία είναι απίστευτη και μου έδωσε φοβερή έμπνευση.
Και στα δύο solo σου album υπάρχουν έντονα τα ηλεκτρονικά στοιχεία, ειδικότερα στο πρώτο. Δεν σου έχουν λείψει καθόλου οι κιθαριστικοί ήχοι; 
Μου αρέσει ο κιθαριστικός ήχος αλλά δεν μου βγαίνει να γράψω κάτι κιθαριστικό όταν κάνω τα δικά μου κομμάτια. Μπορεί όμως να προκύψει από κάποιο άλλο project και αυτό θα μου αρέσει και θα το υποστηρίξω με την ίδια όρεξη.
Το να ετοιμάσεις έναν  δίσκο εξ’ ολοκλήρου μόνη σου  όπως έγινε με τον δεύτερο σου (μουσική, στίχοι, παραγωγή, εκτέλεση, φωνές, programming, ηχογράφηση) σε άγχωσε/φόβισε; 
Ναι, αρκετά μπορώ να πω. Από την άλλη ήρθε όλο πολύ φυσικά. 'Ήξερα ακριβώς πως ήθελα να βγει ο δίσκος και αποφάσισα να το τολμήσω. Είναι άλλη η εμπειρία του να καταφέρεις να αποτυπώσεις με ήχους και νότες αυτό ακριβώς που έχεις στο μυαλό σου χωρίς να χρειάζεται να προσπαθήσεις να το εξηγήσεις με λέξεις σε κάποιον άλλο. 
Άγχος όταν ανεβαίνεις στην σκηνή έχεις; Κάποια συμβουλή γι’ αυτούς που έχουν; 
Πάντα!!! Προσπαθώ να σκέφτομαι ότι αυτό είναι που αγαπώ να κάνω και δεν θα ήθελα να είμαι πουθενά αλλού εκείνη τη στιγμή και λέω στον εαυτό μου άσε τις ταχυπαλμίες και ζήσ' το! 
Ο Coti K. με τον οποίο συνεργάζεστε, κατασκεύασε δύο νέα μουσικά όργανα το “Διαπαντός” και το “Διαμέσον”. Θες  να μας κάποια πράγματα γι’ αυτά; Ήταν προκαθορισμένο ότι θα “συμβάλλουν” στα κομμάτια σου ή προέκυψε στη πορεία; 
Από τη πρώτη στιγμή που είχα την ιδέα για το Lappuggla ήθελα ένα σαντούρι για τα κομμάτια του δίσκου. Δυστυχώς δεν είχα πρόσβαση σε ένα τέτοιο όργανο. Αυτό συνέπεσε με την ίδια περίοδο που ο Coti K ξεκίνησε να κατασκευάζει όργανα. Σκέφτηκε να κατασκευάσει αυτά τα δυο για μένα. Ημουν πολύ τυχερή με αυτό αφού όχι μόνο είχα προσβαση σε αντίστοιχα όργανα. ΄Ηταν και μοναδικά στον ήχο τους. 
Συνεργάζεσαι εύκολα με άλλους μουσικούς ή δουλεύεις καλύτερα μόνη σου; Με τους Film θα ξανασυνεργαστείς; 
Κάνω πολύ ευχάριστα και τα δυο! Απλά δουλευω με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Με τους Film  ξανασυνεργάζομαι ήδη. Πλέον όμως μιας και δεν ζω στην Ελλάδα κάνουμε κάποια πραγματα απο απόσταση και θα δούμε τι θα γίνει με αυτό. 
Με τους Film πριν μερικά χρόνια είχατε περιοδεύσει σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας και αρκετές φορές. Σε εκνευρίζει η προχειρότητα που πιθανών να συναντούσατε σε κάποιο μαγαζί; Κι αν όχι… γενικά, τι σε εκνευρίζει; 
Η αλήθεια είναι ότι η προχειρότητα με εκνευρίζει γενικά. Δε καταλαβαίνω αν κάποιος έχει αποφασίσει πχ να έχει ένα live μαγαζί γιατί δεν βάζει σ' αυτό όλη του την ενέργεια και το μεράκι.  Επίσης με εκνευρίζει το ότι ακόμα κάποιοι σνομπάρουν κάτι επειδή είναι ελληνικό και προσπαθούν να το μειώσουν λόγω καταγωγής. 
Ξεχωρίζεις κάποιο απ’ όλα αυτά τα live για κάποιο λόγο; Κάτι αστείο ή απρόσμενο που έγινε; Εγώ πάντως θυμάμαι πολύ καλά το πρώτο σας live στα Ιωάννινα το ’05 όπου κάνατε τέσσερα encore! 
Δεν μπορώ να σου πω συγκεκριμένα για κάποιο γιατί έχω στο μυαλό μου τόσο μπερδεμένα σκηνικά που δε θυμαμαι τι είχε γίνει που. Είχαν δει πολλά τα μάτια μας και είχαν ακούσει πολλά τ' αυτιά μας! Γελάμε ακόμα με διάφορα με τα παιδιά. Λέγαμε  ότι αν τα συγκεντρώσουμε όλα τα σκηνικά, ένα βιβλίο το έχουμε στα σίγουρα!! 
Μπορεί η μουσική να αλλάξει απόψεις είτε πολιτικές είτε άλλες; Με την κατάσταση στην Ελλάδα είσαι αισιόδοξη;
Αν είμαστε ανοιχτοί μεταξύ μας και μάθουμε να σεβόμαστε και να νοιαζόμαστε ο ένας τον άλλο θα πάρουμε όλα τα μηνύματα που μας δίνονται μέσω της Τέχνης. Πιστεύω ότι μπορούμε να δράσουμε επηρρεαζόμενοι από πολλά πράγματα. Ακόμα και από τη μουσική.  Με την κατάσταση στην Ελλάδα προσπαθώ πραγματικά να είμαι αισιόδοξη αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα. 
Τι μουσικές ακούς αυτόν τον καιρό; Πρότεινε μας κάτι καινούριο που σου άρεσε πολύ. 
Ακούω τον δίσκο της Ane Brun “It All Starts With Οne”. Είναι φανταστικός και τον προτείνω ανεπιφύλακτα. 
Ο αγαπημένος σου στίχος-φράση ποιος-α είναι;    
Αγαπημένη φράση έχω το κλασικότατο “όλα γίνονται για κάποιο λόγο” 
Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια; Συναυλίες που έχουν προγραμματιστεί; 
Για συναυλίες ψάχνω κάποιες ημερομηνίες ακόμα, αλλά δεν μπορώ να ανακοινώσω κάτι συγκεκριμένο. Πρέπει να μπορούν να συνδυαστούν και με τις σπουδές μου κάπως. Ιδέες γενικότερα υπάρχουν αρκετές και για κάποια άλλα project.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου