9.2.18

MARIETTA FAFOUTI ii


(Αρχική δημοσίευση 11/2014)

Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο σου album “Try A Little Romance” επέστρεψες δισκογραφικά με το “Homemade Joy”. Πως ήταν η ετοιμασία του δεύτερου; Λιγότερο αγχωτική μιας και γνώριζες την διαδικασία ή περισσότερο λόγω της επιτυχίας του πρώτου;

Η αλήθεια είναι πως δεν αγχώνομαι για θέματα που έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική αποδοχή. Εννοώ πως είχα χαρεί που είχε πάει όμορφα το πρώτο άλμπουμ αλλά δεν με φόβιζε το ενδεχόμενο του να μην πήγαινε όμορφα και ο δεύτερος δίσκος και να μη με θυμόταν άνθρωπος μετά από 2 μήνες. Θα στενοχωριόμουν μόνο για τους ανθρώπους που είχαν βάλει χρήματα και είχαν πιστέψει σε εμένα. Αυτό που σίγουρα είχα ήταν μια τεράστια ανυπομονησία.
Η διαδικασία τώρα του Homemade Joy ήταν τελείως διαφορετική με του πρώτου δίσκου. Στο Try a little romance με είχαν πάρει από το χέρι ο Νίκος Αγγλούπας και η Inner Ear και χωρίς ποτέ να το έχω σκεφτεί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να βγάλουμε εκείνον το δίσκο. Συγκεντρώσαμε κομμάτια από παλιά, έγραψα και άλλα δύο και προχωρήσαμε. Αλλά τότε είχα έναν χαζό συγκεντρωτισμό τον οποίο κατάφερα και απέβαλλα στο δεύτερο δίσκο. Το Homemade Joy γραφόταν την ίδια περίοδο των ηχογραφήσεων, ήθελα να είναι τόσο αντιπροσωπευτικά τα τραγούδια του ποια είμαι τώρα. Επίσης κάθε τραγούδι έχει μέσα του την αισθητική του παραγωγού μου Θοδωρή Ζευκιλή αλλά και όλων των καταπληκτικών μουσικών που έπαιξαν και έβαλαν την καρδιά τους. Γενικά βάλαμε όλοι τεράστια αποθέματα αγάπης σε αυτό το δίσκο.

Οι συνεργάτες σου παραμένουν πάνω κάτω οι ίδιοι μαζί με κάποιες νέες προσθήκες, προφανώς έχει δημιουργηθεί μια… ωραία ατμόσφαιρα που θα ‘λεγε και ο Ηλιόπουλος. Παίζουν κι αυτοί το ρόλο τους στο αποτέλεσμα του album ή όταν φτάνει η στιγμή ηχογράφησης είναι όλα προαποφασισμένα; Γνώμες ακούς;
Όπως είπα και παραπάνω, στον πρώτο δίσκο είχα έναν συγκεντρωτισμό που κατάφερα και απέβαλλα επιτέλους. Αφέθηκα τελείως στον παραγωγό μου και τους μουσικούς. Πλέον την μπάντα μου την εμπιστεύομαι τυφλά, οπότε τους άφησα να βάλουν τη δικιά τους πινελιά στα κομμάτια. Και είναι υπέροχο να τα ακούω και να βλέπω μέσα τους τον Κώστα, τον Δημήτρη, την Εύη, την Ευαγγελία, τον Γιώργο και όλους τους καταπληκτικούς μουσικούς που έγραψαν στο δίσκο. Νιώθω τόσο τυχερή που έχω γνωρίσει όλους αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι είναι πλέον φίλοι μου υπεραγαπημένοι.

Απ’ την αρχή της μουσικής σου πορείας, μέσα από την ίδια σου την μουσική και στίχους, συνεντεύξεις, φωτογραφήσεις κτλ έχεις χαρακτηριστεί από μια αισιοδοξία και θετική ενέργεια. Είμαι σίγουρη ότι όντως ισχύει αλλά ο τόσος πολλαπλασιασμός αυτής της εικόνας δεν σε αγχώνει ώρες ώρες; Ότι δηλαδή ο κόσμος σε περιμένει πάντα χαμογελαστή και χαρούμενη;

Χαχα σιγά καλέ μην αγχωθώ. Κατ’ αρχήν ακόμη και χάλια να είμαι, το χαμογελάκι μου θα το σκάσω αν βγω έξω. Ποτέ δεν βγάζω τα νεύρα μου σε άλλους ανθρώπους με εξαίρεση τις αδερφούλες μου, άντε και τον καλό μου (σε περίπτωση που δεν αντέχω πια καθόλου). Αλλά και χάλια να είμαι φροντίζω να επανέρχομαι γρήγορα με το σύστημα της εκλογίκευσης σύμφωνα με το οποίο είναι τουλάχιστον αστείο και προκλητικό να στενοχωριέσαι για πράγματα που δεν έχουν να κάνουν με την υγεία.

Με την κατάσταση στην Ελλάδα είσαι αισιόδοξη; Πόσο κοινή είναι για σένα η μουσική και η πολιτική;

Φυσικά και είμαι αισιόδοξη, αλλιώς θα είχα φύγει. Απλά έχουμε καιρό μπροστά μας. Χρειάζεται υπομονή, προσπάθεια και αλληλεγγύη απ’ όλους μας. Όσο για τη μουσική με την πολιτική, το κοινό τους είναι πως στις καλές στιγμές τους μπορούν να χαρίσουν την ελπίδα.

Ποιό είναι το πιο σημαντικό πράγμα που έχεις διδαχτεί και σε βοήθησε περισσότερο στην πορεία σου; Σαν μουσικό αλλά και σαν άνθρωπο..

Πως κάθε εμπόδιο που εμφανίζεται στο δρόμο μας, είναι η αφορμή για κάτι νέο και πιο όμορφο. Τάδε έφη μπαμπάς Λάκης.

Τι μουσικές ακούς τον τελευταίο καιρό; Άκουσες κάτι καινούριο που σε ενθουσίασε;

Μαρίζα Ρίζου. Υπέροχη τραγουδίστρια και δημιουργός. Παίζει Big Band Jazz και ετοιμάζει έναν καταπληκτικό δίσκο με τον ενορχηστρωτή της Δημήτρη Σιάμπο που πιστεύω θα λατρέψει όποιος τον ακούσει.

Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια; Τι ετοιμάζεται; Συναυλίες που έχουν προγραμματιστεί;
Τα πιο άμεσα σχέδια περιλαμβάνουν πολλές πρόβες για το νέο πρόγραμμα που ετοιμάζουμε με την μπάντα μου και θα παρουσιάσουμε στις επόμενες συναυλίες. Θα έχουμε τη χαρά να βρεθούμε στη Λαμία στις 21 Σεπτεμβρίου και 26 Οκτωβρίου στην αγαπημένη μας «Κεντρική Πλατεία» στα Τρίκαλα. Όσο για την Αθήνα, θα είμαστε στον Σταυρό του Νότου κάποια από τα Σάββατα του Νοεμβρίου. Παράλληλα σημειώνω σαν τρελή νέες μουσικούλες και βλέπουμε…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου